DAG 3 – MIN FAVORIT ÅRSTID OCH VARFÖR?

Jag har skrivit flera gånger att sommaren är min favort årstid och om ni inte vet varför jag gillar sommarn så mycket så kan ni läsa det här -> http://sufiaz.blogg.se/2010/november/fem-saker-jag-saknar-med-sommaren.html#comment. Så istället för att berätta m sommaren igen så är det även en högtid som jag gillar jätte mycket så det kan jag berätta för er vilken det är och varför jag gillar den mest.

Högtiden är nämligen den som kommer inträffa om 11 dagar, nämligen julafton. Det är inte bara att julklapparna och lussebullarna som gör att jag älskar julen utan det är stämningen, den blir liksom global. På självaste julafton hälsar jag typ på alla jag möter som jag inte känner ute på gatan. Alla är glada och har sina nära och kära i sin omgiving, man känner sig trygg. Det är underbart när alla samlas framför tv:n klockan 3 för titta på Kalle Anka som är en tradition i vår släkt och sen middagen, alla goda hemgjorda köttbullar, julbrödet, rödbetssalladen osv. det är mer än underbart. Men den bästa upplevelsen är ju att få vad man har önskat sig. Den upplevelsen är den bästa i hela världen, man blir så nöjd. Jag hatar att bli missnöjd, men jag blir inte arg bara lite besviken, men man kanske inte alltid får vad man vill, men tomten borde ju kunna uppfylla allas önskningar ellerhur? Jag och min syster brukar bråka om sista knäcken och läsa på julklapparna, haha. Det är bara en sån fin hög tid. Jag hatar verkligen vintern, men älskar julen. Vintern är bara så kall, mörk och deprimerande, det är julen som får att man ser fram till vintern, har jag inte rätt? Kyss ♥

Kommentarer

En åsikt om inlägget skriv då här:

Ert namn:
Lägg mitt namn på minnet?

Meljadress: (bara jag som ser)

Har du en egen blogg:

Vad har du på hjärtat:

Trackback