DAG 7 - OM JAG FICK 100 000 KR

Finns säkert hundra miljarder saker jag skulle kunna lägga dessa pengar på men om jag just nu i tillfället skulle kunna få spendera 100 000 kr skulle jag spara en del eftersom jag är ganska pank. Jag skulle köpa massa fler presenter till släkt och vänner och allt jag vill ha i julklapp. Jag skulle nog shoppa tills benen vek sig och inte klarade ett steg till eller kanske dra till thailand eller utomland till något varmt ställe efter jul. Typ bo på 5 stjärnigt och njuta av lite lung och ro med mina närmsta vänner om inte det skulle bli för dyrt.
Eller så skulle jag spara allt till en lägenhet som jag vill ha när jag flyttar hemmifrån, bra att börja nu. Men det känns så tråkigt nu. Jag skulle nog vilja åka utomlands helst och upptäcka något nytt ställe som jag är nyfiken på som New York eller Los Angeles. Det skulle vara en dröm som går i uppfyllelse om jag fick typ se en inspelning av Gossip Girl. Håret på armarna reser sig upp bara av att jag tänker på det.

Men jag är ganska mycket mer spara än slösa. Om jag har under 500 kr har jag typ svårt att andas eftersom jag vet att när jag inte har några pengar kan inte jag gå till mina föräldrar och få pengar bara för jag inte kan hålla min budget, så fungerar det inte i min familj. Jag kanske för utföra något jobb i hemmet eller hjälpa de med något men jag skulle nog inte få pengar bara sådär, vilket är ganska bra enligt mig själv. Om jag märker att jag börja handla mer saker själv och min budget inte håller med pengarna får föreslår jag att få en ökning vilket jag får ibland. Men jag lär mig att jag inte kan köpa allt jag vll utan man måste planera sin ekonomi.

Men jag skulle absolut vilja leva ett liv där pengar inte skulle vara något problem utan man skulle kunna göra vad man vill utan att oroa sig över att slösa för mycket, men det vill vi väl alla. Det är därför vi jobbar hårt och vill ha så mycket inkomst som helst. Vi vill kunna leva utan att oroa oss, men de är yttest få som lever på det sättet. Men pengar gör det lättare att leva, det förenklar livet. Men det finns en sak som är mäktigare än pengar och det är kärlek. Med lite kärlek i livet mår vi alla lite enklare och det kan komma ifrån familj, vänner, pojkvännen osv. men man ska veta att det finns viktigare saker i livet än pengar och saker som kärlek och vänskap. 

Nu vet ni lite olika förslag som jag hade lagt pengarna på om jag fick 100 000 kr och så berättade jag lite om min respekt till pengar och hur viktigt det är att veta att det finns viktigare saker än pengar men att pengar underlättar för oss eftersom det öppnar många dörrar. ♥

Kommentarer

En åsikt om inlägget skriv då här:

Ert namn:
Lägg mitt namn på minnet?

Meljadress: (bara jag som ser)

Har du en egen blogg:

Vad har du på hjärtat:

Trackback