KRYSSNINGEN

Aja, vi försöker igen! Jag lovade er ett inlägg om resan till Åland och det ska ni få nu!

Allt började att vi tjejer mötes vi tunnelbana och drog oss in till Slussen, taggade som sjutton. Vi fick vänta en halv timme på min familj som kom i bil. Vi checkade in och fick vänta på att kliva ombord. När vi fick gå ombord gick vi genast till vårat rum, nummer 4262. Vi valde sängar och lärde känna vårat hem för natten. Sen gick vi ut och jag visade mina vänner vart alla barer, caféer, rstauranger och poolen fanns. Jag har nämligen rest med Birka Paradise 5-6 gånger på de 5 åren båten har funnits, det är sjukt. Men på grund av det är jag expert på just den båten. Vi hittade en mysig bar i fören på båten där vi tog invigningsdrinken för resan (alkoholfri ;) och pratade om resan. Vi lämnade Södermalm vid klockan 18.21 för att var exakt. Vi drog oss ner till hytten och fixade oss för kvällen. Efter det gick vi och tittade i taxfreen ett tag. Tittade runt lite och hittade lite fotöljer där vi slog oss ner. Klockan nio hade vi bokat bord i A La Carten. Trerätters. Jag hungrig innan men orkade cirkus 50% av middagen. Efter middagen gick vi ner till hytten och tittade smiket men snabbt åkte vi upp till våning 10 till partyt. Det var ett fåtal barn som visade deras bästa moves med deras föräldrar i närheten. Alla väntade på att de skulle gå och lägga sig eller någon så vi kunde börja festa. Men fler och fler gick upp och snart var dansgolvet fullt och musiken dunkade på högsta volym. Först tror jag inte mina vänner förstog vem jag var när vi började dansa, jag förvandlades till en annan person, en vild en. Jag älskar att dansa och musiken de spelade är min favorit. Jag fick så good feeling när alla sjöng med i låtarna och när "Taio Cruz- Dynamite" spelades och allas händer åkte upp då han sjöng "I throw my hands up in the air sometimes, saying ayo baby lest go, i wanna..." ni vet, haha. Killar kom fram till oss och dansade nära kan man minst sagt säga. Gubbar förstog inte riktigt varför vi avvisade de. Det var en man (eller troll, haha) som inte fattade att vi ville dansa med en full 30-40 åring som luktade öl, men efter en halv timme och 5 avvisanden så gick det tydligen in i hans berusade hjärna. Vi fortsatte dansa och då klockan slog halv två lämnade vi partyt för ett litet bråk utbröt. Men trötta ben och kropp gick vi till hytten men vi vart klara vid halv tre.

Klockan 10 kom min lillesyster in och väckte oss för det var dags för frukost. Jag mådde inte alls inte bra och åt inte någon frukost utan gick och la mig och vilade upp. Tjejerna hittade på lite saker utan mig som låg i hytten sjuk, skönt att få lite ensamtid när man inte mådde bra. Efter ett tag var jag i alla fall på fötterna igen.Vi hann shoppa godis i taxfreen och sätta oss och prata innan klockan slog två och det var dags för lunchbuffé. Efter det hann vi inte göra så mycket innan vi var tillbaka i hamnen igen.

Vi hade så kul att vi funderade på att åka på sportlovet igen med Jossans mamma som sällskap. Skulle vara jättekul att få göra det en gång till innan vi går på sommarlov, även om det känns som en evighet ifrån nu. Vi tänkte på vad kul det skulle vara om hela vår klass skulle åka på kryssning, hela 9A, fan vad kul! Men eftersom det behövs så många föräldrar och så tror jag inte det kommer att hända, tyvärr. Jag hade jätte underbara 22 timmar med er tjejer. ♥


Kommentarer
Postat av: jossan

ja vi hade verkligen sjukt kul.

2010-11-07 @ 13:21:02
Postat av: Petra

vi borde verkligen göra om det!! :)<33

2010-11-08 @ 19:05:49

En åsikt om inlägget skriv då här:

Ert namn:
Lägg mitt namn på minnet?

Meljadress: (bara jag som ser)

Har du en egen blogg:

Vad har du på hjärtat:

Trackback