THE DEVIL / THE ANGEL


Ungefär 50% av tiden med en tvååring till lillasyster är hemsk. Vara barnvakt när man inte vill till exempel. Det nästan ända hon gör är att bajsa ner sig och kladda på saker och sånt. När hon är i mitt rum tar hon mina saker, spottar på mitt golv och kladdar med sina smutsiga händer på min rena spelgel. Och ibland tror jag hon gör det för att retas med mig eftersom hon vet att hon inte får göra vissa saker i mitt rum och hon tittar alltid på mig när hon gör något hon vet att hon inte får. Hon vet att det hon gör är fel.


De andra 50% är hon världens mest underbaraste syster. Jag kan inte förklara i ord hur mycket jag älskar denna människa. Om en person hade skjutit mot henne hade jag slängt mig framför så att kulan träffar mig istället, jag skulle dö för henne. Jag vet inte hur många gången hon har fått mig att le, så fort jag är på dåligt humör och ser henne blir jag glad igen. Idag när jag stog och väntade på tunnelbanan och så tänkte jag: vad skulle hända om jag hoppade, men det skulle jag aldrig kunna eftersom jag skulle inte få se min syster mer. Jag hade saknat henne för mycket. Jag är hennes store syster som hon ser upp till och jag ska göra allt för att se efter henne och vara där för henne resten av hennes liv.

Jag älskar dig Julia.


Kommentarer

En åsikt om inlägget skriv då här:

Ert namn:
Lägg mitt namn på minnet?

Meljadress: (bara jag som ser)

Har du en egen blogg:

Vad har du på hjärtat:

Trackback