DAG 11 – MINA BÄSTAVÄNNER

Ja, jag har redan skrivit tidigare i sommar och i höstas om mina vänner (http://sufiaz.blogg.se/2010/july/entry-86433784.html#comment  http://sufiaz.blogg.se/2010/october/entry-98454318.html#comment) så ska försöka förklara på ett nytt sätt. Jag har tre vänner som jag umgås mest med av alla jag känner. Vi är mer än vänner, vi känner varandra utifrån och in och vet hur vi skulle hantara vissa situationer, vi vet hur vi skulle svara på vissa frågor och vi vet varandras nackdelar och fördelar. Vi delar mer än vänskap eftersom jag tycker att det vi har är större än så men det är ändå så svårt att beskriva till de som inte har upplevt det. Vi är fyra tjejer som är otroligt olika på så många sätt men ändå så lika. Vi accepterar varandras olikheter vilket är viktigt eftersom det skulle vara så himla tråkigt att bara ha vänner som var precis som en själv, tycker jag. Vi blev väl bästisar någon gång i slutet av sjuan och har hållt ihop sen dess. Vi bråkar ytterst få gånger, det är mer så att vi stör oss på varande ibland men så är det när man är vänner.

Petra - Petra är den cheyen som är väldigt nyfiken och gillar och veta saker om andra. Petra är den modigaste av oss tror jag när det gäller typ fråga saker och sånt eftersom hon inte bryr sig så himla mycket vad folk tycker om henne. Men de flesta gillar henne ändå eftersom hon är så godhjärtad och är en person som man verkligen kan prata med och lita på. Jag avgudar Petra ibland eftersom hon offtast kommer undan med saker och ting. När hon sa det härom dagen så kom jag på att det stämmer precis, hon lyckas alltid hitta en väg ut. Kanske är det hennes finfina blå ögon som ingen kan motstå? Jag brukar ofta skoja med Petra men det är bara för jag älskar dig henne så hon vet att jag inte är seriös! ♥

Bella - Bella är den tysta musen som många inte vet om, om de inte känner henne. Hon hörs inte så ofta eftersom hon har valt och inte velat det. Men det som kommer ut ur hennes mun är oftast något man skrattar åt för hon är så rolig i de flesta situationerna. Som en gång när jag, hon och Jossan skulle gå och köpa pizza och min bonusmamma råkade larma in oss. Vi stog och inte rörde en fena och var helt tysta och ur Bellas kommer orden: Det var de pizzorna! haha, jag skrattade så jag höll på att dö. När denna chey öppnar munnen blir det alltid bra så det borde hon göra oftare. Bella och jag är inte lika tajta som typ sexan men jag vet att hon finns för mig och det älskar jag henne för. ♥

Jossan - Josefin är den cheyen som jag själv tycker är närmast med eftersom vi är så lika. Om vi ser något intressant skvaller eller hittar något roligt ringer vi varandra. Jossan vet att jag ringer henne om jag behöver prata och hon gör samma sak. Jossan bara lyser av personlighet. Jag tror inte jag träffat en person som har så mycket persolighet, har så mycket att säga till om eller har så bra humor som Josefin, och det tror jag jag aldrig kommer göra heller. Jag tillbringar mer tid i skolan med Jossan än någon annan eftersom vi alltid har lunch tillsammans. Det är typ två lektioner som vi inte har tillsammans och det känns tryggt eftersom vi oftast har jätte mycket att prata om och kul tillsammans, så mycket så att karin brukar bli ganska arg på oss på No:n, haha. Men Josefin är i alla fall en underbar chey som jag både beundrar och stör mig på, haha. men älskar henne ändå! ♥

Kommentarer
Postat av: jossan

Gumman du är fantastisk. jag blir jätte röd som vanligt. du skriver så fina saker om oss. Älskar dig med även fast vi går på varandra på nerverna ibland. love you gummis

2010-12-22 @ 19:03:42
Postat av: Petra

Du är så söt min lilla flicka, inte konstigt att jag älskar dig <3<3

2010-12-23 @ 18:10:23

En åsikt om inlägget skriv då här:

Ert namn:
Lägg mitt namn på minnet?

Meljadress: (bara jag som ser)

Har du en egen blogg:

Vad har du på hjärtat:

Trackback