DAG 2 - MITT DRÖMBRÖLLOP

Idag skulle jag som ni kanske läst skriva lite om hur mitt drömbröllop skulle sett ut.
Men för att inlägget inte ska bli så jäkla långt så tar jag lite bilder på saker ifrån bröllop och
förklarar lite om hur jag vill ha det.

67020965_1290619397_tumblr_lby9uffqlt1qeosc5o1_500_large
Jag skulle gärna villja gifta mig utomhus. En solig och lugn plats eller i en vit kyrka. Mitt bröllop vill jag ska vara ljust.

67090900_tumblr_lbyg7vj7lj1qdatx9o1_500_large
Det ska vara antigen ett långbord eller en massa mindre runda bord med speciellt utvala blommor på helst
i starka kulörer som rosa, blått, rött osv. Vi ska helst äta utomhus under något fint tak så att vi har en närhet till naturen.


Jag ska ha runt tre - fyra brudtärnor i likadana klänningar. Alla ska matcha in i färgerna på bröllopet och i kyrkan så det ser bra ut som om det finns rosa blommor och detaljer i kyrkan så ska det var den färgen på brudtärnornas klänningar. Eller kanske att jag vill att de ska ha olika färger som på Big och Carries bröllop i Sex and The City. Brudtärnorna ska vara mina dåvarande bästa vänner och kanske min syster Bellis.
 
Tumblr_ld2p3bugof1qcu4b7o1_500_large
Ringen ska helst vara med en äkta diamant (hehe 10 karat ;) som glittrar. Han ska fria på bästa tänkbara sätt, så att jag blir förvånad men på ett posetivt sätt.
 













Min bröllopklänning vill jag att den ska se ut som den på bilden, typ exakt. Bilden är ifrån filmen Bröllopduellen (tips: se den) och när jag såg den så blev jag kär, underbar var den. Den är jätte fluffig och jag tror den skulle passa bra på mig.

Nu har jag bara nämt några saker som jag tror skulle passa in på mitt bröllop men det är en massa saker som jag inte har tagit med som till exemplen hur många gäster, hur bröllopåtårtan ska se ut eller vem jag vill gifta mig med. Det jag vet är att jag heldre vill gifta mig framför familj, släkt och vänner heldre än själva. Sen vet inte jag om det kommer ingå några av sakerna över exakt. Kanske bestämmer jag mig för att jag inte vill gifta mig alls eller så gifter jag mig med min man utomlands med bara vittnen, jag vet inte. Men ett bröllop ska vara mycket mer än bara det ytliga. Det är bandet mellan två förälskade människor som vill vara vid varandras sida i nöd och lust. Så det viktigaste saken på mitt bröllop är att jag gifter mig med den jag älskar, sen är jag nöjd.


Kommentarer
Postat av: Mam

Så fint du tänker om en sån viktig dag. Men glöm inte att mamma vill vara med denna lyckliga dag. :-)Pussar och kramar Mamma

2010-12-13 @ 22:37:42
Postat av: Anna

Oj oj, det blir dyrt för pappi :) Bäst att börja spara :)

Puss

2010-12-14 @ 15:14:57

En åsikt om inlägget skriv då här:

Ert namn:
Lägg mitt namn på minnet?

Meljadress: (bara jag som ser)

Har du en egen blogg:

Vad har du på hjärtat:

Trackback