Jossan och Petra: sätt på låten innan ni läser.

Josefin och Petra. Två helt underbara vänner till mig. De började båda året då jag började årskurs sex. De första månaderna var de lite nervös men vi klickade först efter de första månaderna.

 Petra var den lite tysta, oskyldiga tjejen alla tyckte var snällast i världen. Många litade på henne i massor av tillfällen och visste att hon alltid fanns där när man behövde henne. Mest för hon var en person som kunde lyssna på en. Hon ville alla väl precis som hon vill idag. Petra är en värdelös planerare när det gäller hennes fritid. Petra har missat typ 50 % av allt roligt vi fyra har gjort men det har förbättrats sen hon slutade på simningen, tummen upp för det. Med sitt blonda hår och blåa ögon ser hon ut som en litten gulliplutt man vill krama om hela tiden. Denna tjej är på samma gång hemlightsful och avslöjande, det är typ obeskrivligt. Jag vet att Petra finns för mig i vått och torrt. Hon är både rolig, smart och helt underbart söt, allt i samma paket.

Josefin, i sexan visade hon inte vem hon var, Den tjejen som tycker mycket, pratar konstant och säger det hon vill. Sexan var bara inte hennes år och det förstår jag. Hennes skola fick läggas ner och hon fick en plats i min skola. En skola där hon inte kände någon och ingen inte kände henne. Jag skulle aldrig klara att gå in i ett klassrum med alla blickar på mig, jag skulle dö, men det vet vi ju att inte jossan gjorde och det var ju tur. I sexan var det mycket "Jossan och Petra" som litade på varandra, de visste båda hur det vara att börja i en ny klass där de inte kände någon och det var bra att de hand varandra. Jossan är en sjukt stark tjej på insidan
( utsidan också ) hon kom till skolan och inte riktigt var sig själv i ett helt år och nu står vi här idag. Jag gillar den veriantionen av Josefin jag känner idag mer, den är så äkta för det är det Jossan är, hon är äkta. En äkta vän.

Jag älskar er, min vackra vänner och jag vet att ni älskar mig. Det kommer bli svårt att skillja ifrån de i Juni på skolavslutningen. Men vi har bestämmt att det är inte slutet på vår vänskap, right? Vi ska vara med varandra och skvallra om våra första förhållanden efter grundskolan, vi ska ha middagar hemma hos varandra, vi ska vara tärnor på varandras bröllop och våra barn ska gå på samma skolor och bli bästisar precis som vi. Jag vill ha kvar detta vi har även om vi skills åt. Tyvärr kan vi inte gå om nian allihoppa och leva drömmen ännu en gång även om det är det vi vill. Jag älskar er av hela mitt hjärta mina underbara vänner, Jag Älskar Er Petra Johansson och Josefin Nilsson och det kommer jag alltid göra glöm inte det. ♥


Kommentarer
Postat av: jossan

JAG ÄLSKAR DIG MED GUMMAN :) ALWAYS AND FOREVER

2010-10-22 @ 20:05:13
Postat av: Petra

SAMMA HÄR SOFIA :)

jag älskar dig <3

2010-10-22 @ 20:50:54

En åsikt om inlägget skriv då här:

Ert namn:
Lägg mitt namn på minnet?

Meljadress: (bara jag som ser)

Har du en egen blogg:

Vad har du på hjärtat:

Trackback