DAG 9 – TRE DÅLIGA VANOR

Okej, nu vill jag tänka lite outside the box. De flesta skulle nog skriva typ bita på naglarna eller smsa för mycket eller något sånt, men jag vill tanka lite extra. Hmn... vad är det som jag gör ofta som jag ångrar efteråt.

- En sak jag gör kanske lite en vana men ändå inte är att jag tittar mig i spegeln och kritiserar mig själv för hårt vilket jag själv inte mår så bra över. Det är som någon skulle stå och släng på massa negativa saker om ditt utseénde bara att den värsta saken är att det är du själv som kränker ner ditt eget självförtroende. Men jag håller på att lära mig att acceptera mig själv för hur jag ser ut och den jag är, men jag har en bit kvar.

- En annan dålig vanan jag har är att jag fassnar aldelles för lätt för tonårssesier som GG, OTH, 90210, ANTM osv. Jag skulle knappt kunna ränka upp alla serier jag följer/har följt under alla år. Under en tid gick alla under samma period så varje dag hade jag en timme som jag tittade på tv för en av "mina" serier gick på tv. Men under åren blir det så att de inte går samtidigt alla så de senaste veckorna har jag bara tittat på Gossip Girl på söndagar, Top Model på måndagar och Desperate Housewives på tisdagar. Jag blir så lätt fast och då kan jag inte sluta. Haha, rolig "dålig vana".

- En annan dålig vana är att jag aldrig har något att sätta på mig. Jag är en sån tjej som nästa aldrig har på sig jeans och en munkjacka i skolan, eftersom det är inte sån jag är. Jag går helst runt i snygga (inte noppiga) jeanstights och en söt topp eller blus. Mitt problem brukar vara att välja kläder på morgonen. Jag kan inte beskriva hur mycket kläder jag brukar prova på en och samma morgon. Jag tycker alldrig att jag har något som jag kan ha på mig men har samtidigt inte råd att köpa något nytt. Och när jag är klar kan jag inte välja typ vilka ringar eller örhängen, haha, jag har bara såååå stora problem på morgonen.

Detta var tre av lite dåliga vanor som jag har. Nu ska jag titta på Top Model, det är ju måndag, ciao!

Kommentarer

En åsikt om inlägget skriv då här:

Ert namn:
Lägg mitt namn på minnet?

Meljadress: (bara jag som ser)

Har du en egen blogg:

Vad har du på hjärtat:

Trackback