TANKAR - DÖD

alla vi människor kommer någon gång i livet att dö. vi kommer att sluta andas och inte kunna öppna ögonen igen, sorgligt men sant. ingen är ju liksom odödlig utan alla vi kommer komma till en del i livet där allt är bara slut.
.
jag tittade precis på ett glee avsnitt där det var en begravning och jag började såklart böla som jag alltid gör när jag ser sorgliga episoder. jag tar åt mig, skyller mig själv på något sätt & berörs när jag ser andra ledsna. men sån är jag, fått det va min pappa. jag ser det dock inte som något negativt eftersom det bevisar att jag känner medkänsla med personerna även fast de bara är skådespelare.
.
när jag tittade började jag tänka på min egen död. hur skulle det bli om jag dog? hur hade folk reagerat? vilka hade kommit till min begravning? vilka skulle inte bry sig? det finns vissa delar av mitt liv då jag trott att ingen skulle dyka upp förutom min familj. varför? jag vet inte riktigt, jag är väl ganska osäker på hur folk skulle reagera om jag bara en dag var borta och skulle aldrig mer komma tillbaka.
.
vad hade man gjort? vad hade ni - eller mina vänner - gjort om ni en dag fick ett sms av mina föräldrar som skrev att jag hade dött. jag är osäker på hur vissa av mina vänner hade reagerat eftersom det skulle varit en chock på grund av att jag fortfarande är så ung. dock tror jag att jag skulle behöva se reaktionen hos er för att veta hur mycket - eller lite - jag betyder för just dig. hur mycket mitt liv är värt här på jorden.
.
skulle du bry dig om en dag var bara sofia borta? tjejen med det vardagliga leendet på läpparna som älskar sina nära och kära. hon som har svårt att inte skratta när någon säger något roligt. hade du brytt dig om en dag var jag bara inte där och skulle aldrig mer komma tillbaka? skulle du?
.
sitter just nu med gråten i halsen och tårar i ögonen. tänker på hur livet hade varit utan mig för mina vänner? hoppas ni inte känner att livet hade varit bättre för då har jag misslyckats och ber om ursäkt för att ha varit på fel sätt och stått ivägen för er lycka. förlåt för att jag är jag även om det är fel att be om ursäkt för det. ♥

Kommentarer
Postat av: Daniela

jättebra skriven text gumman och jag är en av dem som skulle komma på din begravning. jag är verkligen en av dem som skulle förkrossas över din död om du dog! Lämna aldrig, du betyder för mycket! ♥

2011-05-27 @ 22:24:39
URL: http://singoutloud.blogg.se/
Postat av: melinda

Jag skulle komma. Och gråta floder <3 Men du ska vara kvar här LÄNGE för annars klarar jag mig inte :(

2011-05-27 @ 22:56:09
URL: http://lifewithphotos.blogg.se/
Postat av: amanda

men sofia! fy fan, säg inte så där. du ska inte försvinna här ifrån på länge, länge. inget ska få göra dig illa, det vet du. jag står vid din sida genom allt. älskar dig min fina!

2011-05-28 @ 10:55:26
URL: http://ammanda.devote.se
Postat av: Petra

Sofia, du får inte tänka så, du gör mig orolig! Du har många fina vänner som skulle bry sig, tro mig. Du är en av de finaste människorna jag har träffat så tänk aldrig att du inte duger, för du betyder mer än så! <3

2011-05-28 @ 11:32:37
Postat av: jossan

Gumman jag hade varit förkorssade om du hade lämnat oss, du får inte tänka så nu gör du mig orolig. Jag håller med petra du är en utav de finaste människorna jag har träffat och du får inte lämna oss förren om en miljard år. <3333

2011-05-28 @ 14:54:01
Postat av: mathilda

Sofia om du dör då dör en del av mig det är du som hjälper mig genom allt! skulle gråta floder dan in och dan ut. självklart skulle jag komma på din begravning men det skulle vara svårt att se dig lämna oss. Du är den som hjälper med allt du kommer inte att lämna oss! <3

2011-05-29 @ 14:58:12
URL: http://baratilla.blogg.se/

En åsikt om inlägget skriv då här:

Ert namn:
Lägg mitt namn på minnet?

Meljadress: (bara jag som ser)

Har du en egen blogg:

Vad har du på hjärtat:

Trackback